Tuesday 15 January 2013

Contoh surat _ MEMOHON JAWATAN KERANI AM DI KWSP

(Nama Pemohon)
(Alamat Pemohon)


 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuan Pengurus,
KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA
Beg Berkunci No. 220, Jalan Sultan,
46720 Petaling Jaya ,
Selangor Darul Ehsan.                                                                                                 26 Julai 2012




Tuan/Puan,

MEMOHON JAWATAN KERANI AM DI KWSP

Merujuk perkara di atas, saya (Nama) berminat untuk memohon jawatan Kerani Am di KWSP.

2. Untuk makluman, saya adalah lepasan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) yang mengikuti aliran sastera agama. Pengajian saya tamat pada Disember 2011 yang lepas.

3. Kini, saya hanya membantu ibu saya di rumah. Saya membuat permohonan kerja ini adalah disebabkan ingin mencari pengalaman kerja di KWSP.

Saya amat berharap permohonan kerja ini akan tuan/puan akan pertimbangkan kerana saya ingin bekerja dan memberi sepenuh perhatian disamping meningkatkan margin keuntungan syarikat.

Sekian, terima kasih.

Yang Benar,

…………………………………..

(Nama)

3 comments:

  1. salam, selepas awak hantar surat nie ada respond tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf ye.. sy dah lame x on blog.. time tu sy mohon.. xde respond pon.. tapi sy lps tu smbung study..

      Delete
    2. maaf ye.. sy dah lame x on blog.. time tu sy mohon.. xde respond pon.. tapi sy lps tu smbung study..

      Delete