Thursday 17 May 2012

Percaya pada mimpi??

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t..


Pada Khamis malam Jumaat 11 Mei 2012 saya bermimpi yang
3 batang gigi saya sederet patah sekaligus..
>tu lar yang saya mimpi malam tu<

Saya teringat dulu-dulu macam ade terdengar orang kate
kalau mimpi gigi patah ade lar sebabnye..
tapi saya xtau lar kenapa..

Pagi tu saya basuh baju macam biasa..
tiba-tiba aduh.. saya terjatuh kerana lantai licin..
pakai selipar pon, selipar tu da haus..
mak pon datang tengok ape da jadi..
saya cakap je lar.. terjatuh.. lantai licin..
selepas tu bila da boleh bangun semula sambung lar basuh baju..
mak pon sambung buat kerja..
tiba-tiba..
saya terasa nak tengok kaki yang terasa sakit..
uwaaaaa.....rase cam nak nangis..(memang nangis pon) tengok jari
kaki berdarah..dalam kepale asik terfikir cemane kalau xde kuku lagi..
uwaaa....sedih...sekali tengok betol-betol..memang kuku saya terkopak..
mak yang cepit kuku yang terkopak tu sikit.. dan saya letak minyak gamat..
saya malas nak balut-balut jari tu.. saya fikir ti kalau nak ambil
air solat susah pulak kene buka balutan tu.. kan sakit.. saya biarkan sahaja
sampailah dah hampir seminggu.. luka pon sudah kering..
saya pon tengok kuku saya.. memang nak terkopak..
mak pon kate gunting jer kuku tu.. nanti tersenggol kat mane-mane kan sakit..
saya pon ambil gunting dan gunting sampai xde kuku di jari kaki tu..
saya harap kuku tu tumbuh lar cepat..ngeri jer tengok jari xder kuku..

Pada hari kejadian yang sama..
saya bangun tidur dengan malasnye dan duduk di hadapan tv..
jam menunjukkan hampir pukul 10..
saya tertengok satu berita mengenai UMNO kemalangan..
saya terkejut kerana ayah saya bertolak ke KLIA malam tadi untuk
lawatan ke Bandung..
saya dengar dan tengok betul-betul berita tu..
rupa-rupanye ahli UMNO yang pergi ke sambutan ulangtahun UMNO..
saya rasa lega dan x endahkan lagi berita itu..

Tiba-tiba.. ketika tengah duduk-duduk.. mak cik Ajib sudah bawa balik nenek
ke kampung terus dari KL.. cik Aniza pon dalam perjalanan balik ke kampung..
saya ingatkan saje je semua nak balik kampung..
dengan muka selamber tanye mak.. kanape?? nenek jalan-jalan kat KL lagi ke??
selepas itu mak pula yang tanye saya.. die xtau lagi ker??
saya da pelik.. xtau apenye..?? mak pon terus bagi hp mak suruh bace satu meseg..
ha??? dengan terkejutnye..nenek pergi sambut ulangtahun UMNO tu ke mak??
teros saya cerite.. tadi ade masuk berita pasal UMNO.. tapi bas yang kemalangan
tu nak ke Bukit Katil.. mak kate ak ah.. tu lar.. nenek naik bas lagi satu yang ke Batu Pahat..
bas nenek langgar bas UMNO juga yang dari Terengganu nak ke Bukit Katil..
selepas makan tengah hari bersiap-siap untuk melawat nenek..

Kesimpulannye di sini, saya hadapi 2 musibah selepas bermimpi gigi saya patah tu..
saya ada tanya mak.. kalau mimpi gigi patah kenape ye??
mak kate.. ade lar musibah yang datang..kene berhati-hati lar..
saya xde lar percaye sangat semua ni kan..
tapi kalau betol..berjaga-jaga je lah..




No comments:

Post a Comment